Ostoehdot
1. Johdanto
1.1. Alla olevat kauppaehdot koskevat ostoksia verkkokaupassa www.lentiamo.fi. Kauppaehdot määrittelevät ja täsmentävät sopimuspuolten oikeudet ja velvollisuudet ostosopimuksen (jäljempänä "sopimus") tekemisen yhteydessä sekä tavaran mahdollisista virheistä johtuvat oikeudet ja velvollisuudet. Kauppaehdot sisältävät myös ohjeet, jotka myyjä on lain mukaan velvollinen antamaan kuluttajalle.
1.2. www.lentiamo.fi verkkokaupassa solmittaviin ostosopimuksiin sovelletaan Tšekin tasavallan lakia. Tämä ei vaikuta kuluttajan oikeuteen saada suojaa Suomen tasavallan määrittämien säännösten, erityisesti kuluttajansuojalain (Kuluttajansuojalaki 38/1978) nojalla. Myyjä ilmoittaa nimenomaisesti, että siltä osin kuin Suomen laki on kuluttajalle suotuisempi, sovelletaan tätä suotuisempaa säännöstä.
1.3. Myyjä tarjoaa tiedot ja kauppaehdot suomeksi. Epäselvissä tapauksissa kuluttajan edun mukainen tulkinta on ensisijainen.
2. Määritelmät
2.1. Kuluttaja on luonnollinen henkilö, joka yritystoimintansa tai itsenäisen ammatinharjoittamisen ulkopuolella tekee sopimuksen yrittäjän kanssa tai muutoin asioi tämän kanssa.
2.2. Yrittäjä on henkilö, joka tekee sopimuksia, jotka liittyvät omaan liiketoimintaan, tuotantoon tai vastaavaan toimintaan tai itsenäiseen ammatinharjoittamiseen. Yrittäjäksi katsotaan myös henkilö, joka toimii yrittäjän puolesta tai lukuun, jos hän tekee niin järjestelmällisesti voittoa tavoitellen.
2.3. Kuluttajasopimus on sopimus, jonka yrittäjä tekee kuluttajan kanssa.
3. Myyjän tunnistetiedot
Tätä verkkokauppaa ylläpitää Lentiamo s.r.o., jonka osoite on Vídeňská 12, 378 33 Nová Bystřice, Tšekin tasavalta, IČ 26104784, rekisteröity kaupparekisteriin, jota ylläpitää Českén Budějovicen maakuntaoikeus, osasto C, liite 14226 (jäljempänä ”myyjä”).
4. Tavaran merkinnät ja sen pääominaisuuksien kuvaus
Tarjottavan tavaran merkinnät ja pääominaisuudet on aina mainittu kyseisen tuotteen kohdalla verkkosivustolla www.lentiamo.fi
5. Tavaran hinta verot ja maksut mukaan lukien
5.1. Yksittäisten tuotteiden hinnat ovat lopullisia ja sisältävät arvonlisäveron (ALV). Kaikki hinnat on ilmoitettu euroina (EUR).
5.2. Hinta ei sisällä toimituskuluja, jotka laskutetaan erikseen ostajan valitseman kuljetustavan mukaan ja ilmoitetaan ennen tilauksen vahvistamista.
5.3. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa hintoja milloin tahansa. Ostosopimuksen kannalta sitova on hinta, joka on voimassa tilauksen lähettämishetkellä.
5.4. Jos hinta on selvästi virheellinen, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen yksipuolisesti, jos sopimusta ei ole vielä tehty.
5.5. Kaikki mahdolliset alennukset ja tarjoukset ovat myyjän harkinnan mukaan, eikä niitä voi yhdistää toisiinsa, ellei toisin mainita.
6. Maksutapa
Tilatuista tuotteista on mahdollista maksaa seuraavilla tavoilla:
6.2. Korttimaksu (luotto- tai pankkikortti)
Nopea ja turvallinen maksutapa. Tilauksen valmistuttua sinut ohjataan suojatulle maksuportaalille, jossa syötät korttitietosi. Tuemme MasterCard-, Maestro-, VISA- ja VISA Electron -kortteja. Kortillasi on oltava käytössä verkkomaksut.
6.3. PayPal
Jos valitset PayPalin, sinut ohjataan PayPal-tilillesi, jossa voit vahvistaa maksun. Maksu siirretään välittömästi, ja tilaus on siten viipymättä valmis lähetettäväksi.
6.4. Apple Pay
Jos käytät Safari-selainta ja sinulla on aktiivinen Apple Pay, voit maksaa tilauksesi tällä tavalla. Toimitusosoitteesi otetaan Apple Paysta, joten tarkistathan sen oikeellisuuden etukäteen.
6.5. Google Pay
Google Pay on nopea ja turvallinen digitaalinen lompakko Android-käyttäjille. Sen avulla voi maksaa helposti ilman korttitietojen syöttämistä uudelleen.
6.6. Lahjakortti
Sivustolta www.lentiamo.fi voi ostaa lahjakortteja, joiden arvo on 25–400 euroa. Ostettuasi lahjakortin se lähetetään sinulle sähköpostiin. Lisätietoja löydät kohdasta ”Lahjakortti”.
6.7. Sähköiset verotodistukset
Ostaja hyväksyy, että kaikki verotodistukset, kuitit ja vahvistukset toimitetaan ainoastaan sähköisessä muodossa. Voit ladata todistuksen milloin tahansa kirjautumalla asiakastilillesi.
6.8. Maksutapojen rajoitukset
Yhtiö Lentiamo s.r.o. pidättää oikeuden hylätä tietyt maksutavat ja vaatia toista maksutapaa, erityisesti erityistilauksissa tai korkeamman arvoisissa lähetyksissä.
7. Toimitus
Toimitamme tavarat kuriiripalvelujen Suomen Posti, GLS ja DHL kautta. Valitut kuljetustavat mahdollistavat myös toimituksen noutopisteisiin (Pakettipiste) tai pikatoimituksen. Tilauksen lähettämisen jälkeen asiakas saa vahvistuksen sähköpostitse. Kaikkia lähetyksiä voi seurata verkossa.
7.1. Toimitus Suomen postin kautta
Lähetykset toimitetaan yleensä 2–3 arkipäivän kuluessa. Jos asiakasta ei tavoiteta, lähetys talletetaan lähimpään postitoimistoon.
7.2. Pakettipiste
Asiakas voi valita toimituksen noutopisteeseen. Palvelu on käyttäjäystävällinen ja sisältyy toimituskuluihin. Jos lähetys on näkyvästi vaurioitunut, suosittelemme, että et ota lähetystä vastaan ja otat yhteyttä Lentiamon asiakaspalveluun.
7.3. GLS
GLS takaa toimituksen 4–6 arkipäivän kuluessa. Epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen paketti talletetaan lähimpään GLS-noutopisteeseen.
7.4. DHL – pikatoimitus
DHL toimittaa paketit 1–2 arkipäivän kuluessa (syrjäisillä alueilla voi toimitus kestää jopa 5 päivää). Toimitusyrityksiä tehdään kaksi. Sen jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Pikatoimituksesta veloitetaan lähetyksen painon mukaan.
7.5. Kansainvälinen toimitus
Tilaukset voidaan toimittaa myös tiettyihin Euroopan maihin. Kuljetus hoidetaan paikallisten kuriirien tai postikumppaneiden toimesta. Kuljetuskustannukset ja toimitusaika näkyvät tilausta tehtäessä.
7.6. Kuljetusyhtiön muutos
Poikkeustapauksissa pidätämme oikeuden vaihtaa valitun kuljetusyhtiön toiseen kuljetusyhtiöön, jos se on välttämätöntä toimituksen laadun säilyttämiseksi (esim. palvelun keskeytyksen vuoksi). Tällaisissa tapauksissa pyrimme aina varmistamaan toimituksen samanaikaisesti kuin alun perin valitun kuljetusyhtiön kanssa, ottaen huomioon mahdollisen ongelman luonteen ja käytettävissä olevat kuljetusmahdollisuudet. Jos on selvää, että toimitus viivästyy merkittävästi alun perin ilmoitetusta arvioidusta toimitusajasta, otamme yhteyttä asiakkaaseen.
8. Toimitusaika
8.1. Varastossa olevat tuotteet lähetetään viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisen jälkeen (tai maksun saapumisen jälkeen, jos maksutavaksi on valittu pankkisiirto). Toimitusaika vaihtelee valitun kuljetusyhtiön mukaan:
- Suomen posti: 2–3 arkipäivää
- GLS: 4–6 arkipäivää
- DHL: 1–2 arkipäivää
8.2. Tavara, jota ei löydy varastosta lähetetään yleensä noin viikon kuluessa. Mittatilaustyönä valmistetut silmälasit toimitetaan 14 päivän kuluessa. Poikkeuksellisissa viivästystapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen.
9. Tavaran toimituskulut
9.1. Tavaroiden toimituskulut vaihtelevat valitun kuljetustavan mukaan. Tarkat kulut ilmoitetaan tilauksen loppuun saattamisen yhteydessä.
- Suomen posti – toimitus osoitteeseen tai noutopisteeseen
- GLS – toimitus osoitteeseen
- DHL Express – pikatoimitus osoitteeseen
Ilmainen toimitus yli 60 euron tilauksille.
9.2. Tilauksille, jotka sisältävät Lentiamo-malliston silmälasit, toimitus on ilmainen (koskee kaikkia saatavilla olevia kuljetustapoja).
9.3. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.
9.4. Jos verkkosivustolla on ilmeisiä virheitä kuljetuskustannuksissa, myyjä pidättää oikeuden hylätä tilauksen.
9.5. Jos lähetys on näkyvästi vaurioitunut, suosittelemme, että et ota sitä vastaan ja otat välittömästi yhteyttä osoitteeseen info@lentiamo.fi.
10. Oikeudet virheellisestä suorituksesta, takuu ja reklamaatio
10.1. Jos ostaja on kuluttaja, hänellä on Suomen kuluttajansuojalain mukaan oikeus siihen, että myyjä korjaa tavaran ilmaiseksi sopimuksen mukaiseksi – korjaamalla tai vaihtamalla tavaran kuluttajan valinnan mukaan. Jos tämä ei ole mahdollista tai kohtuullista, kuluttajalla on oikeus kohtuulliseen alennukseen tai sopimuksen purkamiseen.
10.2. Myyjä on vastuussa siitä, että tavara toimitushetkellä:
- vastaa sovittua kuvausta, määrää, laatua, toimivuutta, yhteensopivuutta ja ominaisuuksia;
- soveltuu tavanomaiseen tarkoitukseen tai tarkoitukseen, jota kuluttaja on pyytänyt ja myyjä on suostunut;
- on ominaisuuksia, joita kuluttaja voi odottaa myyjän tai valmistajan julkisten lausuntojen perusteella;
- toimitetaan tavanomaisella tavalla lisävarusteiden, ohjeiden ja päivitysten kanssa.
10.3. Vika, joka ilmenee 12 kuukauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta, katsotaan jo vastaanottamishetkellä olleeksi viaksi, ellei toisin osoiteta.
10.4. Kuluttajan on ilmoitettava virheestä viipymättä, viimeistään kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta. Oikeudet virhevastuusta voidaan käyttää enintään kahden vuoden kuluessa tavaran vastaanottamisesta.1
10.5. Reklamaatio tehdään lähettämällä tavara osoitteeseen:
Lentiamo s.r.o., Vídeňská 12, 378 33 Nová Bystřice, Tšekin tasavalta.
Kuluttaja ilmoittaa vian kuvauksen, tilausnumeron ja toivotun käsittelytavan (korjaus, vaihto, alennus, peruutus). Käsittelyn helpottamiseksi voit käyttää verkkosivuillamme olevaa lomaketta.
10.6. Jos reklamaatio koskee blister-pakkauksesta poistettua piilolinssiä, se on lähetettävä säilytyskotelon liuoksessa. Muussa tapauksessa reklamaatiota ei välttämättä voida arvioida riittävällä varmuudella.
10.7. Reklamaatio käsitellään viipymättä, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa sen tekemisestä, ellei myyjä ja kuluttaja toisin sovi.
10.8. Myyjä ei ole vastuussa tavanomaisesta kulumisesta, väärästä käytöstä, ohjeiden vastaisesta säilytyksestä, käyttöajan päättymisen jälkeisestä käytöstä tai mekaanisesta vaurioitumisesta johtuvista vioista. Myyjä ei myöskään ole vastuussa ostajan itse aiheuttamista vioista.
10.9. Perustellun reklamaation tapauksessa kuluttajalla on oikeus korvaukseen aiheellisesti aiheutuneista kustannuksista, mukaan lukien tavanomaiset kuljetuskustannukset.
10.10. Jos myyjä tai valmistaja myöntää pidemmän takuun (kaupallisen takuun), sen ehdot on mainittu takuukirjassa tai muussa asiakirjassa. Tämä takuu ei vaikuta kuluttajan lakisääteisiin oikeuksiin.
10.11. Aurinkolasien tai silmälasien palauttamisen yhteydessä tavara on palautettava alkuperäisessä kunnossa, mukaan lukien kaikki pakkaukset, lisävarusteet (esim. kotelo, puhdistusliina, aitoustodistus) ja merkinnät. Tuotteet on pakattava huolellisesti. Jos palautetut tuotteet ovat vahingoittuneet tai epätäydelliset, myyjällä on oikeus vähentää palautettavaa summaa kohtuullisesti tai olla palauttamatta sitä lainkaan vahingon laajuuden mukaan. Tilausnumero on merkittävä lähetyksen ulkopakkaukseen.
11. 365 päivän vaihto-oikeus
365 päivän vaihto-oikeuden puitteissa vaihdamme maksutta kontaktilinssit, jotka olet ostanut meiltä viimeisten 365 päivän aikana, mikäli dioptria-arvot ovat muuttuneet. Lisätietoja ehdoista, joita sovellamme tässä tapauksessa, löydät verkkosivuiltamme.
12. Etäviestintävälineiden kustannukset
Etäviestintävälineiden (internet, sähköposti) käyttökustannukset tilauksen tekemiseksi eivät eroa perusmaksustasi.
13. Kuluttajan oikeus peruuttaa sopimus
13.1. Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilman perusteluja 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Tämä ei vaikuta Lentiamon oikeuteen myöntää pidempi määräaika – kaupassamme voit palauttaa tavaran 30 päivän kuluessa. Tähän määräaikaan lasketaan mukaan sekä sopimuksen peruuttamisen määräaika (14 päivää) että tavaran palauttamisen määräaika (lisää 14 päivää).
13.2. Peruuttamisoikeus toteutetaan lähettämällä yksipuolinen oikeustoimi (esim. kirje tai sähköposti) myyjän yhteystietoihin. On myös mahdollista käyttää verkkolomakettamme, jonka lähettämisen jälkeen saat meiltä vahvistuksen vastaanottamisesta.
13.3. Kuluttaja voi, mutta ei ole velvollinen, ilmoittamaan tilausnumeron tai muun tunnistetiedon. Ilmoitus on lähetettävä viimeistään määräajan viimeisenä päivänä.
13.4. Sopimuksen peruuttamisen jälkeen Lentiamo palauttaa kaikki vastaanottamansa maksut, mukaan lukien toimituskulut (lukuun ottamatta ylimääräisiä kuluja, jotka aiheutuvat ostajan valitsemasta normaalista poikkeavasta toimitustavasta), ja tämä tapahtuu 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Myyjä voi lykätä palautusta, kunnes hän on vastaanottanut palautetut tavarat tai todisteen niiden lähettämisestä.2
13.5. Maksu palautetaan samalla tavalla kuin se oli suoritettu, ellei kuluttaja toisin pyydä. Maksun palauttamiseen ei liity kuluja.
13.6. Kuluttaja on velvollinen palauttamaan tavarat viipymättä, viimeistään 14 päivän kuluessa sopimuksen peruuttamisesta. Palautuskulut maksaa kuluttaja, ellei toisin sovita.
13.7. Kuluttaja on vastuussa tavaran arvon alenemisesta, joka johtuu tavaran käsittelystä tavalla, joka ei ole normaalia tavaran luonteen ja ominaisuuksien tutustumiseen.
13.8. Peruuttamisoikeutta ei voida käyttää sopimuksiin, jotka koskevat kuluttajan vaatimusten mukaisesti muokattuja tavaroita (esim. silmälasit). Premium palveluidemme puitteissa mahdollistamme kuitenkin myös tällaisten tavaroiden palauttamisen 30 päivän kuluessa, kuitenkin enintään kaksi kertaa vuodessa.
14. Kuluttajan valituksen käsittely tuomioistuimen ulkopuolella
Oikeudenkäynnin ulkopuolinen riidanratkaisu on mahdollista erityisesti (i) sopimuksen, (ii) sovittelun tai (iii) välimiesmenettelyn avulla, ja se perustuu molempien osapuolten vapaaehtoiseen osallistumiseen. Sinulla on oikeus ottaa meihin yhteyttä kaikissa valituksissa ja pyynnöissä riidan oikeudenkäynnin ulkopuolisesta ratkaisemisesta yllä mainittuihin osoitteisiin ja sähköpostiosoitteisiin.
15. Valvontaviranomainen tai valtion valvonta
Suomessa kuluttajien oikeuksien noudattamista valvoo Kuluttaja-asiamies. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.kkv.fi. Kuluttaja voi ottaa yhteyttä asuinmaansa toimivaltaiseen viranomaiseen.
16. Sopimuksen tallentaminen ja siihen pääsy
Sopimus arkistoidaan sähköisesti sen täyttämiseksi, eikä se ole kolmansien osapuolten saatavilla. Kuluttaja voi erikseen pyytää sopimusta. Kopio sopimuksesta lähetetään myös tilauksen vahvistusviestissä.
17. Sopimuksen kieli
Sopimus solmitaan suomeksi.
18. Tekniset toimenpiteet sopimuksen tekemiseen ja tilauksen virheiden korjaamiseen
18.1. Tilauksen luominen. Valitse haluamasi tuotteet, niiden ominaisuudet (esim. dioptria) ja kappalemäärä ja lisää ne ostoskoriin.
18.2. Tarkistus ja korjaus. Ennen lähettämistä sinulla on aina mahdollisuus tarkistaa ja korjata tilaus (muuttaa määrää, poistaa/lisätä tuotteita, korjata toimitus- ja laskutusosoitetietoja). Ennen tilauksen vahvistamista sinulle näytetään yhteenveto, joka sisältää kokonaishinnan ja toimituskulut.
18.3. Tilauksen lähettäminen (sopimusluonnos). Lähetä tilaus sähköisesti klikkaamalla ostoksen loppuunsaattamispainiketta. Lähettämällä tilauksen teet myyjälle ehdotuksen ostosopimuksen tekemisestä.
18.4. Vastaanottovahvistus (acknowledgement). Lähetämme sinulle tilauksen vahvistuksen sähköpostitse heti tilauksen lähettämisen jälkeen. Tämä vahvistus ei vastaa ostosopimuksen hyväksymistä.
18.5. Sopimuksen solmiminen (hyväksyminen). Ostosopimus solmitaan vasta, kun lähetämme sinulle sähköpostitse nimenomaisen tilausvahvistuksen / lähetysvahvistuksen. Tästä hetkestä lähtien ostajan ja myyjän välille syntyvät sopimuksen ja näiden kauppaehtojen mukaiset keskinäiset oikeudet ja velvollisuudet.
18.6. Oikeutemme hylätä / peruuttaa ennen hyväksymistä. Sopimuksen solmimiseen asti pidätämme oikeuden hylätä tilauksen erityisesti, jos (i) ostohintaa ei ole maksettu asianmukaisesti ja ajoissa, (ii) tuotteen hinnassa, saatavuudessa tai kuvauksessa on ilmeinen virhe (esim. tekninen virhe) tai (iii) syntyy odottamattomia olosuhteita tai ylivoimainen este, joka estää sopimuksen ehtojen täyttämisen.
18.7. Ilmoitus varastojen loppumisesta. Sopimuksen solmimisen jälkeen voimme lähettää sinulle sähköpostitse ilmoituksen mahdollisesta loppuneesta varastosaldosta, jotka koskevat ostamaasi tai vastaavaa tavaraa. Jokainen sähköpostiviesti sisältää helpon mahdollisuuden tilauksen peruuttamiseen; voit myös poistaa ilmoitukset milloin tahansa asiakastililtäsi.
19. Kauppaehtojen ja sopimuksen lataaminen
Kauppaehdot ja reklamaatioehdot ovat ladattavissa verkkosivuiltamme. Sopimuksen teksti on osa sähköpostiviestiä, jolla vahvistamme tilauksesi.
20. Tiedot henkilötietojen käsittelystä3
20.1. Käsittelyn laajuus. Myyjä käsittelee henkilötietoja siinä laajuudessa kuin on tarpeen ostosopimuksen tekemiseksi ja täyttämiseksi, kirjaamiseksi, mahdollisten oikeuksien ja velvollisuuksien käyttämiseksi ja puolustamiseksi. Kyseessä ovat erityisesti seuraavat tiedot:
- Asiakkaan ollessa luonnollinen henkilö: etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osoite, maksutiedot (kortin neljä viimeistä numeroa, voimassaoloaika, tyyppi – jos asiakas valitsee tallennuksen), IP-osoite (säilytetään enintään 3 vuotta) ja dioptristen silmälasien verkko-ostoksen yhteydessä myös valokuva, jos asiakas sen toimittaa.
- Yritysasiakkaan tapauksessa: yrityksen nimi, yhteyshenkilön nimi ja sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, kotipaikan osoite.
Käsittely tapahtuu asetuksen (EU) 2016/679 (GDPR) ja Suomen henkilötietosuojalain (Tietosuojalaki 1050/2018) mukaisesti. Oikeusperusta on GDPR:n 6 artiklan 1 kohdan b alakohta (sopimuksen täyttäminen) ja f alakohta (oikeutettu etu). Tietoja säilytetään 10 vuotta viimeisen suorituksen toteuttamisesta, ellei muu laki vaadi pidempää säilytysaikaa.
20.2. Markkinointiviestit. Sähköpostiosoitteeseesi voidaan lähettää markkinointiviestejä vastaavista tuotteista, kun GDPR sallii tämän menettelyn. Mikäli et halua vastaanottaa näitä viestejä, voit kieltäytyä niistä milloin tahansa, esimerkiksi sähköpostissa olevan peruutuslinkin kautta. Tietoja käsitellään tätä tarkoitusta varten kolmen vuoden ajan viimeisestä ostokerrasta.
20.3. Tietojen luovuttaminen kolmansille osapuolille. Henkilötiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille lukuun ottamatta tahoja, joita ilman sopimuksen täyttäminen ei olisi mahdollista:
- kuljetusyritykset (toimituksen kannalta välttämättömät tiedot),
- maksuportaalien tarjoajat (maksun käsittelyä varten),
- arviointipalvelujen tarjoajat (vähimmäismäärässä, esim. ostokokemuksen tyytyväisyyden varmistamiseksi),
- käsittelijät seuraavissa kategorioissa: sähköpostin tai analytiikan työkalujen, asiakaspalvelusovellusten, IT-palveluiden tai mahdollisten
- jakelupisteiden tarjoajat.
Myyjä pidättää oikeuden valtuuttaa myös muita käsittelijöitä näissä kategorioissa.
20.4. Rekisteröityjen oikeudet. Sinulla on oikeus:
- pyytää tietoja henkilötietojen käsittelystä ja kopion tiedoista,
- vaatia pääsyä, korjaamista, poistamista tai käsittelyn rajoittamista,
- vastustaa käsittelyä,
- tehdä valituksen Suomen valvontaviranomaiselle – Tietosuojavaltuutetun toimisto, www.tietosuoja.fi, tai kääntyä tuomioistuimen puoleen.
20.5. Tyytyväisyyden mittaaminen.
Selvitämme tyytyväisyyttäsi ostokseesi arviointipalvelujen sähköpostikyselyn avulla. Lähetämme kyselyn ostoksen jälkeen, ellet ole sitä kieltäytynyt. Käytämme näitä palveluja oikeutetun edun perusteella GDPR:n 6 artiklan 1 kohdan f alakohdan mukaisesti. Palvelun tarjoaja saa tiedot ostetuista tuotteista ja asiakkaan sähköpostiosoitteesta. Kuluttaja voi milloin tahansa kieltäytyä näiden arviointikyselyiden vastaanottamisesta maksutta.
21. Kokeilukontaktilinssit
Tilauksen lähettämisen jälkeen voidaan sinulle tarjota ilmainen näyte kontaktilinsseistä. Koska kyseessä ovat kokeilulinssit, emme ota lainsäädännön sallimissa rajoissa mitään vastuuta niiden käytöstä aiheutuneista välittömistä, välillisistä tai seuraamuksellisista vahingoista. Vahvistamalla pyynnön "Haluan kokeilulinssejä" hyväksyt tämän nimenomaisesti.
22. Evästeet4
Käytämme verkkosivustollamme evästeitä ja vastaavaa teknologiaa.
- Välttämättömät evästeet – näitä evästeitä käytetään verkkosivuston perustoimintojen varmistamiseen (esim. tuotteiden lisääminen ostoskoriin, tilauksen loppuun saattaminen). Nämä evästeet tallennetaan aina.
- Analyyttiset ja markkinointievästeet – käytämme niitä vain suostumuksellasi, jonka voit antaa evästepalkin kautta ensimmäisellä vierailullasi verkkosivustolla. Nämä evästeet auttavat meitä ymmärtämään käyttäjien käyttäytymistä, parantamaan palveluitamme ja näyttämään sinulle relevantteja tarjouksia.
Voit peruuttaa tai muuttaa suostumuksesi milloin tahansa evästepalkin asetusten kautta tai suoraan selaimessasi. Huomaa, että jotkin toiminnot tai palvelut eivät välttämättä toimi oikein ilman evästeitä.
23. Bonusohjelma
Kuluttajat saavat ostoksillaan bonuspisteitä, jotka ovat voimassa yhden vuoden. Lisätietoja ja bonuspisteiden käyttöohjeet löydät verkkosivuiltamme.
Myyjä pidättää oikeuden myöntää bonuspisteitä harkinnan varaisesti ja ne on tarkoitettu erityisesti loppukuluttajille. Yrityksille bonusohjelman tarjonta voi olla huomattavasti rajoitettu tai kokonaan poistettu.
24. Lahjakortit
Lahjakortin, jonka arvo on 25–400 euroa, voi ostaa verkkosivustolta www.lentiamo.fi. Lahjakortti lähetetään sähköisesti oston jälkeen. Lahjakortin voi tulostaa.
Lahjakorttia voi käyttää minkä tahansa myyjän tarjoaman tuotteen ostamiseen, paitsi toisen lahjakortin ostamiseen.
Lahjakortti on voimassa yhden vuoden (365 päivää) ostopäivästä. Asiakas voi peruuttaa lahjakortin ostosopimuksen näiden kauppaehtojen mukaisilla sopimuksen peruuttamisen ehdoilla.
Lahjakortti voidaan käyttää vain kerran. Se on siirrettävissä ja luovutettavissa. Se voidaan käyttää viimeistään sen voimassaolon viimeisenä päivänä.
Lahjakortti voidaan käyttää tuotteisiin, joiden hinta on alhaisempi kuin lahjakortin arvo, mutta jäljellä olevaa summaa ei palauteta asiakkaalle. Lahjakortti voidaan käyttää myös tuotteisiin, joiden hinta on korkeampi kuin lahjakortin arvo, mutta asiakas on velvollinen maksamaan hinnan erotuksen.
Käytät kupongin syöttämällä koodin (5 merkkiä sisältävä koodi, joka lähetetään sähköpostitse) ostoskoriisi.
Lahjakorttien ostamisesta ei saa bonuspisteitä.
Lahjakorttia ei voi käyttää yhdessä muiden alennuskuponkien tai koodien kanssa.
25. Säännöllinen toimitus
Lentiamo s.r.o.:n asiakas voi asettaa säännöllisen toimituksen piilolinsseille ja muille optisille tuotteille (lukuun ottamatta silmälaseja). Tämä asiakkaan aloite ei velvoita mihinkään ja takaa edullisemman hinnan verrattuna Lentiamo-verkkosivustolla näkyvään vakiohintaan sekä paremman saatavuuden tuotteille, jotka kuuluvat ”Säännöllinen toimitus” -ohjelmaan. Asiakas, joka on kerran rekisteröitynyt, voi lopettaa tilauksen milloin tahansa.
26. Loppumääräykset
Ostaja ottaa huomioon, että lasten ja alle 15-vuotiaiden nuorten piilolinssit voidaan myydä vain reseptillä, ja vakuuttaa, että myyjältä ostetut tuotteet ovat tarkoitettuja yksinomaan yli 15-vuotiaiden käyttöön.
Myyjä pidättää oikeuden muuttaa ja täydentää näitä kauppaehtoja kohtuullisessa laajuudessa. Ostajalle ilmoitetaan muutoksesta vähintään 15 päivää ennen sen voimaantuloa sähköisesti ostajan tilauksessa ilmoittamaan osoitteeseen. Ostajalla on oikeus kieltäytyä muutoksesta ja irtisanoa sopimus tästä syystä 15 päivän irtisanomisajalla.
Kauppaehtojen muutokset eivät vaikuta kuluttajan oikeuksiin, jotka johtuvat Suomen tasavallan oikeusjärjestelmän pakottavista säännöksistä, erityisesti kuluttajansuojalaista.