Siirry sisältöön
Kirjaudu sisään

Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet tänne usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset.

Lentiamolta tilaaminen

Miten teen tilauksen?
  1. Valitse tuote.
  2. Valitse piilolinssien parametrit reseptisi avulla.
  3. Lisää tuote ostoskoriin ja maksa tilaus.
Tarvitsenko tilaamista varten tilin?

Sinulle luodaan tili ensimmäisen tilauksen yhteydessä. Tämä helpottaa tilaamista seuraavalla tilauskerralla.

Tuotetta ei ole varastossa

Voit silti tehdä tilauksen. Ilmoitamme sinulle päivämäärän, jolloin odotamme saavamme tuotteet toimittajaltamme. Lähetämme tuotteet heti, kun kaikkia tilauksesi sisältämiä tuotteita on varastossamme, tai voimme jakaa tilauksesi eri lähetyksiin maksutta.

Sisältävätkö kaikki hinnat arvonlisäveron?

Kyllä, kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Onko ostoksillani takuu?

Kaikilla tuotteillamme on lakisääteinen takuu sovellettavien lakien mukaisesti. Lakisääteinen takuu tarkoittaa, että tuotteen on oltava sellainen, mitä kuluttaja voi kohtuudella tuotteelta odottaa. Joitakin tuotteita koskee lisäksi ylimääräinen laatutakuu. Tämä koskee tuotteita, joiden käyttöikä on ilmoitettu tuotteen pakkauksessa, sen mukana toimitettavissa ohjeissa tai mainoksissa muiden lakisääteisten määräysten mukaisesti. Tässä tapauksessa takuu takaa, että tuote soveltuu normaaliin käyttöön tai säilyttää tavanomaiset ominaisuutensa tietyn ajan.

Miten peruutan tilaukseni tai muutan sitä?

Voit peruuttaa tilauksesi tai muuttaa sitä missä tahansa vaiheessa ennen kuin olemme lähettäneet sen. Ota meihin yhteyttä osoitteeseen info@lentiamo.fi tai soita meille. Huomaa, että lähetämme kaikki tilaukset klo 14.00, joten pyyntö on lähetettävä ennen tätä.

Voinko tilata piilolinssejä vain toiselle silmälle?

Kyllä, voit tilata piilolinssejä vain toiselle silmälle. Valitse tällöin tietoja täyttäessäsi toiselle silmälle 0 pakkausta. Tällä tavalla voit tilata piilolinssejä vain oikealle tai vasemmalle silmälle.

Pitääkö minun kertoa optikolleni, että tilaan piilolinssini verkosta?

Ei, sinun ei tarvitse kertoa tästä optikollesi.

Mitkä tiedot tilauksen yhteydessä tulee antaa?

Annettavat tiedot löytyvät reseptistä. Sinun on annettava oikeat tiedot linssityypistä riippuen. Löydät lisätietoa resepteistä ja niihin liittyvistä tiedoista tältä sivulta.

Miten käytän alennuskoodin?

Rastita ostoskorissa Alennuskoodi-valintaruutu.

Tarjoatteko ryhmäalennuksia?

Voimme tarjota ryhmäalennuksen vähintään 10 hengen ryhmille asiasta keskustelemisen jälkeen.

Maksu

Maksutapa

Lentiamolla voit maksaa tilauksesi turvallisesti luotto- tai pankkikortilla, Klarnalla, Apple Paylla tai PayPalilla. Löydät kaikki maksuja koskevat tiedot tältä sivulta.

Voiko maksuprosessin aikana palata edellisiin vaiheisiin vai pitäisikö ne tallentaa tilauksen myöhempää viimeistelyä varten?

Tilauksen vaiheissa 1, 2 ja 3 voit edelleen palata edelliseen vaiheeseen. Jos vahvistat tilauksen vaiheessa 3, tilaus on tehty etkä voi palata edellisiin vaiheisiin. Tilaus on nyt maksettava. Ota meihin yhteyttä, jos haluat palata takaisin ja muuttaa tilaustasi.

Lasku

Kunnioitamme ympäristöä ja toimimme mahdollisimman kestävästi. Paperijätteen vähentämiseksi lähetämme laskut digitaalisesti.

  1. PDF-vahvistus
  2. Asiakassivu
Voinko saada laskun yritykseni nimellä?

Kyllä, voit ilmoittaa yrityksesi tiedot laskun tietoja täyttäessäsi.

Korvaako sairausvakuutus tilauksen?

Jotkut sairausvakuutukset korvaavat piilolinssien kustannukset (osittain). Voit siis lähettää laskun vakuutusyhtiölle.

Miten maksuni turvallisuus taataan?

Sinut ohjataan 3D Secure Gateway -yhdyskäytävään. Maksutiedot käsitellään suoraan yhdyskäytävässä, ja tiedonsiirto tietokoneeltasi suojataan salatulla algoritmilla.

Kuljetus ja toimitus

Toimitus

Alle 60 € tilaukset maksavat 5,90 €. Löydät lisätietoa toimitustavoista ja -maksuista tältä sivulta.

Kuinka kauan tilaukseni lähetyksessä ja toimituksessa kestää?

Lähetämme kaikki tuotteet klo 14.00, joten varmista, että teet tilauksen ennen tätä. GLS:n toimitusaika on 5–6 arkipäivää lähetyspäivästä. Löydät kaikki tiedot toimitustavoista ja -ajoista tältä sivulta.

Tilauksen seuranta

Saat meiltä seurantalinkin sisältävän sähköpostiviestin, kun olemme lähettäneet tilauksesi. Löydät nämä tiedot myös asiakassivultasi.

En ole saanut tilaustani, mitä voin tehdä?
  1. Tarkista pakettinumerosi/seurantakoodisi asiakassivultasi.
  2. Seuraa seurantalinkkiä ja tarkista pakettisi tila. Koska varastomme sijaitsee Tšekin tasavallassa, on normaalia, että paketti lähtee täältä ennen kuin se lähetetään GLS:n kautta Suomeen.
  3. Etkö näe tilaustasi vieläkään? Ota meihin yhteyttä. Autamme sinua mielellämme.

Palautus ja hyvitys

Miten teen palautuksen?

Voit palauttaa kaikki meiltä tilaamasi tuotteet 30 arkipäivän kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta. Jos tuote ei ole viallinen, vastaanotamme palautuksena ainoastaan piilolinssejä, piilolinssinesteitä, silmätippoja ja tarvikkeita, jotka on palautettu niiden ehjässä alkuperäispakkauksessa. Muista säilyttää kuitti, jonka saat DHL:n kuriirilta, kun jätät palautuksen palautettavaksi. Kuitti tulee säilyttää, kunnes palautus on käsitelty. Jos pelkäät palautuksesi katoavan, suosittelemme ottamaan siitä kuvan. Lue lisää palautuskäytännöstämme palautuslomakkeeltamme.

Missä ajassa palautus tulee tehdä?

Kaikki palautukset on lähetettävä 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Lähetä kuva tuotteesta/tuotteista, jotka haluat palauttaa, osoitteeseen: info@lentiamo.fi.

Onko palautus ilmainen?

Ei, asiakkaana sinun tulee maksaa palautusrahti.

Mitä minun tulee tehdä, jos tuote on viallinen tai vahingoittunut?

Jos tilauksesi sisältää viallisia tai vahingoittuneita tuotteita ja haluat vaihtaa ne, ilmoita siitä meille. Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@lentiamo.fi tai täytä tämä reklamaatiolomake.

Reseptini on muuttunut, voinko vaihtaa vanhat piilolinssini?

Jos olet ostanut meiltä piilolinssejä viimeisen vuoden aikana, mutta reseptisi on muuttunut, voit palauttaa ne meille ja vaihtaa ne uuden reseptisi mukaisiin piilolinsseihin. Selvitä, koskeeko 365 päivän takuumme sinua.

Milloin ja miten saan rahani takaisin?

Jos olet noudattanut palautusohjeita, palautamme summan pankkitilillesi 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi varastollemme. Palautamme summan oletusarvoisesti sille maksutavalle, jolla tilaus maksettiin. Voit myös valita, että hyvitys lisätään Lentiamo-tilillesi.

Voiko palautetun tuotteen vaihtaa välittömästi?

Tapauksesta riippuen tämä saattaa olla mahdollista. Joissakin palautustapauksissa varastomme on tarkistettava, ovatko tuotteet viallisia vai eivät varmistaakseen, että tuotteet ovat palautusmenettelyn mukaisia. Tällöin uusien tuotteiden lähettämisessä voi kestää hieman pidempään.

Miten teen reklamaation?

Jos haluat tehdä tuotettamme tai palveluamme koskevan reklamaation, voit ottaa meihin yhteyttä tämän lomakkeen kautta. Teemme parhaamme vastataksemme sinulle mahdollisimman pian.

Jos et hyväksy reklamation ratkaisua tai emme pääse yhteisymmärrykseen ratkaisusta, voit jättää reklamaation sovittelulautakunnan ratkaistavaksi eurooppalaisen ODR-alustan kautta. Euroopan komissio tarjoaa ilmaisen alustan verkkovälitteisten kuluttajariitojen ratkaisemiseen asiakkaan ja meidän välillä ilman oikeudenkäynnin tarvetta kolmannen osapuolen, niin kutsutun riitojenratkaisuelimen, kautta, joka toimii välittäjänä kahden osapuolen välillä. Löydät lisätietoja aiheesta verkkovälitteisen riidanratkaisun verkkosivuilta. Voit täyttää lomakkeemme täällä.

Piilolinssit

Voinko kokeilla uutta piilolinssityyppiä?

Kyllä, voit vaihtaa piilolinssityyppiä halutessasi. Joidenkin tuotteiden kuvauksessa on ilmoitettu, että kyseiset piilolinssit voi vaihtaa toiseen malliin. Huomaathan kuitenkin, että koon lisäksi piilolinssien materiaali vaihtelee valmistajasta riippuen. Suosittelemme siksi kysymään optikolta, voitko vaihtaa käyttämään haluamiasi piilolinssejä.

Piilolinssien koon on vastattava silmiesi kokoa, jotta näet niillä kunnolla. Tutustu piilolinssireseptin tulkintaan ja opi mitä eri termit, kuten halkaisija, kaarevuus ja muut parametrit tarkoittavat. Jos haluat muuttaa käyttämääsi piilolinssityyppiä ja -merkkiä, optikko on oikea henkilö neuvomaan sinua tässä. Asiakaspalvelutiimimme kertoo sinulle myös mielellään piilolinsseistä ja niiden käytöstä.

Miten voitte myydä piilolinssejä edullisemmin kuin optikkoliike?

Pidämme tiiviisti yhteyttä valmistajiin ja ostamme piilolinssejä suurina määrinä. Siksi voimme tarjota piilolinssejä edullisempaan hintaan kuin optikkoliikkeet. Haluatko löytää käyttämäsi piilolinssit edullisempaan hintaan? Tutustu täällä eri piilolinssimerkkeihin!

Voiko piilolinssit silmissä nukkua?

Tämä riippuu käyttämiesi piilolinssien tyypistä ja optikkosi ohjeistuksesta, mutta yleisesti ottaen piilolinssit silmissä nukkumista ei suositella. Haluatko tietää miksi? Tästä artikkelista löydät kaiken tarvitsemasi tiedon piilolinssit silmissä nukkumisesta.

Millä nesteellä piilolinssit tulee puhdistaa?

Ainoa piilolinssien puhdistukseen ja desinfiointiin soveltuva neste on piilolinssineste. Älä koskaan puhdista tai huuhtele piilolinssejäsi hanavedellä, keitetyllä vedellä tai muilla nesteillä. Huomaathan, että eri piilolinssinesteillä on erilaisia ominaisuuksia. Tärkeintä on ottaa huomioon, millainen piilolinssineste sopii parhaiten sinun silmillesi. Kysy optikoltasi neuvoa.

Resepti

Tarvitsenko reseptin?

Voit ostaa piilolinssit Lentiamolta myös ilman reseptiä. Piilolinssit ovat kuitenkin lääkinnällisiä tuotteita, ja vääränlaiset piilolinssit voivat vahingoittaa silmiäsi, joten piilolinssit tulisi ostaa vasta silmienhoidon ammattilaisella käynnin jälkeen. Saat piilolinssireseptin optikolta. Täällä opit tulkitsemaan piilolinssireseptiäsi.

Miten tulkitsen piilolinssireseptiä?

Tiedot, jotka sinun on täytettävä piilolinssien ostamiseksi, löytyvät reseptistäsi. Resepti on laadittu sinun silmillesi. Siksi sinun on ilmoitettava reseptissäsi ilmoitetut parametrit. Löydät lisätietoa reseptistä ja siihen liittyvistä tiedoista tältä sivulta.

Kuinka usein minun tulisi käydä näöntarkastuksessa?

Suosittelemme käymään näöntarkastuksessa 6–12 kuukauden välein varmistaaksesi, etteivät parametrisi ole muuttuneet. Näin voit olla täysin varma, että ostamasi piilolinssit sopivat silmillesi täydellisesti. Näöntarkastuksessa käyminen on erittäin tärkeää, koska näkö saattaa muuttua useampaan kertaan ihmisen elinaikana.

Onko silmälasien ja piilolinssien resepti sama?

Ei, silmälasien ja piilolinssien resepti ei ole sama. Jos käytät silmälaseja, mutta haluaisit kokeilla piilolinssejä, käy optikolla saadaksesi reseptin piilolinssejä varten. Piilolinssiresepti sisältää molempien silmien yksilölliset tiedot. Kun olet saanut reseptin, voit aloittaa piilolinssien tilaamisen täällä.

Lentiamo-tilini

Miten luon (ilmaisen) tilin?

Tili luodaan sinulle ensimmäisen tilauksesi yhteydessä. Luomme sen puolestasi ja se on ilmainen. Tilin avulla voit nauttia kaikista eduistamme!

Miten bonusohjelma toimii?

Kaikki piilolinssien käyttäjät haluavat käyttöönsä tarvikkeita, jotka tekevät piilolinssien käytöstä helpompaa ja mukavampaa. Kiittääksemme asiakkaitamme heidän uskollisuudestaan annamme bonuspisteitä jokaisesta ostoksesta, ja näillä pisteillä voi lunastaa hyödyllisiä bonustuotteita.

Voit käyttää pisteesi ensimmäisen tilauksesi yhteydessä. Sinun ei tarvitse siis odottaa seuraavaa tilaustasi. Kaikkia bonuspisteitä ei myöskään tarvitse käyttää kerralla. Bonuspisteet tallennetaan tilillesi ja voit käyttää ne seuraavalla ostoskerralla. Bonuspisteet ovat voimassa yhden vuoden. Bonusjärjestelmä on tarkoitettu vain kuluttaja-asiakkaille.

Miten bonuspisteitä ansaitaan?
  1. Saat 2,5 bonuspistettä jokaista meillä käyttämääsi euroa kohden. Jokaisen tuotteen tiedoissa lukee, kuinka monta bonuspistettä siitä saat. Bonuspisteet eivät koske aurinkolaseja.
  2. Tilaa uutiskirjeemme, niin saat 50 bonuspistettä.
  3. Esittele meiltä ostamiasi tuotteita somessa ja tägää meidät Facebookissa tai Instagramissa (@lentiamo) ja käytä tunnistetta #Lentiamo. Ansaitset tästä 50 bonuspistettä!
  4. Tee kirjautumisestasi helpompaa ja yhdistä tilisi Facebook-tiliisi, niin saat 75 bonuspistettä! Oletko jo tägännyt meidät julkaisuun? Ilmoita siitä meille lähettämällä meille viesti!

Tägäämällä meidät julkaisuusi annat meille oikeuden julkaista/jakaa julkaisusi.

Unohtunut salasana

Älä huoli, sattuu sitä paremmissakin piireissä! Tallennamme salasanasi koodatussa muodossa turvallisuussyistä. Siksi emme voi lähettää sitä uudelleen, jos olet unohtanut sen. Lähetämme sinulle sähköpostitse uuden salasanan, jonka voit muuttaa kirjautumalla Lentiamo-tilillesi. Voit pyytää uuden salasanan täältä.

Voinko muuttaa omia tietojani?

Voit muuttaa sähköpostiosoitettasi ja puhelinnumeroasi täällä asiakassivullasi. Otathan kuitenkin huomioon sähköpostiosoitetta muuttaessasi, että sähköpostisi toimii kirjautumistunnuksenasi. Asiakassivullasi voit myös halutessasi vaihtaa salasanasi. Voit muuttaa toimitusosoitettasi tilauksen teon yhteydessä.

Miten poistan tilini?

Olemme pahoillamme, että haluat poistaa Lentiamo-tilisi. Jos haluat todella poistaa tilisi, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen info@lentiamo.fi. Haluaisimme kuulla syyn tilisi poistamiselle, jos haluat jakaa sen kanssamme. Haluamme aina parantaa palveluamme.

Tallennetaanko luottokorttitietoni turvallisesti?

Luottokorttitietosi tallennetaan salatussa muodossa. Noudatamme yleistä tietosuoja-asetusta emmekä tallenna mitään arkaluonteisia tietoja. Siksi luottokorttitietojesi tallentaminen tilauksen yhteydessä on turvallista. Tämä tekee tilaamisesta helpompaa ja nopeampaa seuraavalla kerralla!

Miten toistan tilaukseni?

Tilauksen toistaminen ei ole koskaan ollut helpompaa! Löydät tilauksen toistopainikkeen kotisivuiltamme, mutta myös asiakassivultasi. Etsi tilaus, jonka haluat toistaa, ja napsauta painiketta!

Voinko asettaa uusien piilolinssien tilausmuistutuksen?

Meillä on toiminto, joka muistuttaa sinua, kun on aika tehdä uusi tilaus. Voit asettaa muistutuksen päivämäärän asiakassivullasi tai Linssivahti-osiossa.

Voinko tilata tai peruuttaa uutiskirjeen tilauksen?

Totta kai voit! Voit tilata uutiskirjeemme täältä. Ilmoitamme sinulle säännöllisesti erikoistarjouksistamme, alennuksistamme ja uusista tuotteistamme. Jos haluat peruuttaa uutiskirjeen tilauksen, löydät linkin tätä varten jokaisesta uutiskirjeestä. Kerro meille ennen tilauksen peruuttamista, mistä et uutiskirjeessä pitänyt ja missä meidän tulisi parantaa. Käymme läpi kaikki kommentit, koska haluamme parantaa palveluamme jatkuvasti.


Jos et saanut vastausta kysymyksiisi, olet aina lämpimästi tervetullut ottamaan meihin yhteyttä. Tavoitat meidät osoitteesta info@lentiamo.fi.

Tilaukseni

Kirjaudu sisään, jotta voimme löytää tilauksesi.